Obiective si strategie de actiune
Strategia Asociatiei FRULEG pornesteste de la urmatorul reper: “2020: Slaba organizare & reprezentare a intereselor producatorilor de legume si fructe la nivel national, precum si lipsa unei viziuni unitare asupra strategiei de dezvoltare a sectorului horticol”
Principalele obiective ale Asociatiei:- PNS 2021-2027 – fiind desemnata de catre Ministerul Agriculturii sa participe la procesul de elaborare PNS 2021-2027, FRULEG va avea drept obiectiv includerea de masuri adecvate, care sa favorizeze dezvoltarea sectorului pe care il reprezinta a.i. sa fie un sprijin real pentru membrii sai, care sa conduca la cresterea competitivitatii produselor atat pe plan national, cat si international
- Reprezentarea intereselor membrilor sai in cadrul viitorului Consiliu pe filiera produsului agroalimentar in calitate de membru component pe filiera legumelor si fructelor
- Imbunatatirea cadrului legislativ si fiscal privind problemele majore din sector prin implicarea in elaborarea proiectelor de acte de normative care privesc sectorul agricol si horticol din Romania (inaintarea de memorii, proiecte de lege, propuneri legislative, etc)
- Consolidarea pozitiei Romaniei in cadrul agriculturii internationale
- Consolidarea increderii consumatorilor in produsele romanesti
- Cresterea competitivitatii si productivitatii produselor din sectorul legumelor si fructelor
- Cresterea gradului de cunostinte in domeniu ale membrilor sai (tehnice, economice, juridice)
- Imbunatatirea orientarii pe piata
Strategii de actiune:
- Identificarea si prioritizarea celor mai stringente probleme din sector;
- Reprezentarea membrilor asociatiei in cadrul Ministerelor si autoritatilor locale si mentinerea contactului permanent cu acestea;
- Intocmirea si propunerea de acte normative, intelegeri si acorduri care sa promoveze si sa protejeze interesele membrilor gruparii;
- Informarea membrilor cu privire la modificarile legislative aparute;
- Reprezentarea membrilor asociatiei la expozitiile nationale si international;
- Colaborarea si organizarea de schimburi de experienta cu organizatii similare din tara si din strainatate;
- Organizarea de congrese, conferinte, simpozioane, reuniuni stiintifice, workshop-uri, dezbateri si mese rotunde cu specialisti in domeniu;
- Editarea de publicatii in domeniu;
- Efectuare de activitati de prospectare si marketing in domeniul productiei si comertului cu fructe si legume in tara si peste hotare;
- Asigurarea de consultanta tehnica, economica si juridical pentru membrii sai;
- Consultanta in elaborarea de proiecte, documentatii si asistenta de specialitate pentru obtinerea de credite, subventii, sprijin financiar si facilitati fiscal;
- Mediatizarea existentei gruparii si a membrilor sai, a ofertelor si a cererilor de oferta ale gruparii si a membrilor sai;
- Atragerea de noi membri;
- Realizarea de actiuni caritabile (donatii, mese pentru categorii defavorizate, etc.).